mijn eigen activiteiten site



hoi allemaal!

ik heb een start gemaakt met mijn activiteiten site. er staat nog niet veel op, maar dat gaat zeker veranderen. ik heb nog genoeg activiteiten liggen, dus die zal ik zeker nog gaan plaatsen.
ik zou het leuk vinden als je me laat weten wat je van de activiteiten vind, en of je er misschien wat aan gehad hebt.

veel knutsel plezier!!

groetjes
judith


zondag 20 januari 2008

knikkerkunst




benodigdheden:
* een schoenendoos
* knikker
* schorten
* verf
* vellen papier





wat ga je doen?
maak van te voren een voorbeeldje. misschien leuk om dat te doen waar de kinderen bij zijn. zo kunnen ze direct zien wat de bedoeling is.
pak de schoenendoos, en leg er een vel papier is. maak druppen verf op het papier en leg de knikker in de doos. laat de kinderen nu de doos heen en weer bewegen. je krijgt nu een leuk effect.
doe de kinderen van tevoren de schorten aan.


tips en variaties
> let op dat de knikker niet uit de doos valt. daar krijg je zo'n knoeiboel van.
> op een andere groep op het KDV waar ik stage loop, hebben ze op deze manier het mandje van dikkie dik gemaakt. door een voorgeknipt bruin mandje in de doos te leggen en de kinderen nu met licht bruin en goud (verf) hun werkje kunnen maken.

Geen opmerkingen: