mijn eigen activiteiten site



hoi allemaal!

ik heb een start gemaakt met mijn activiteiten site. er staat nog niet veel op, maar dat gaat zeker veranderen. ik heb nog genoeg activiteiten liggen, dus die zal ik zeker nog gaan plaatsen.
ik zou het leuk vinden als je me laat weten wat je van de activiteiten vind, en of je er misschien wat aan gehad hebt.

veel knutsel plezier!!

groetjes
judith


zondag 20 januari 2008

pietje plakken



benodigdheden
* afbeelding van een trekpop (onderdelen)
* felgekleurd papier
* schaar
* lijm
* stiften/potloden




wat ga je doen?
print of kopieer alleen het lijfje van het pietje. genoeg voor het aantal kinderen waarmee je de activiteit wilt gaan doen.
print of kopieer dan de armen en benen van het pietje op felgekleurd papier.
knip deze van tevoren uit. leg de kinderen uit wat je gaat doen.
eerst laat je de kinderen het lijfje van de piet inkleuren. laat ze daarna de ledematen er op plakken. laat ze dit volledig zelfstandig doen.
je kunt de kinderen van te voren vragen wat het pietje mist. (armen en benen)
laat deze daarna zien en vertel wat de bedoeling is.
als het werkje klaar is, kun je het ophangen of meegeven naar huis.

tips en variaties
> in plaats van een pietje kun je natuurlijk ook een gezichtje plakken of een ander typetje.
> dit is een goed voorbeeld van een ontwikkelingsgerichte activiteit. je kun deze jaarlijks herhalen om te zien wat de vooruitgang van het kind is.


werkbladen



Geen opmerkingen: