mijn eigen activiteiten site



hoi allemaal!

ik heb een start gemaakt met mijn activiteiten site. er staat nog niet veel op, maar dat gaat zeker veranderen. ik heb nog genoeg activiteiten liggen, dus die zal ik zeker nog gaan plaatsen.
ik zou het leuk vinden als je me laat weten wat je van de activiteiten vind, en of je er misschien wat aan gehad hebt.

veel knutsel plezier!!

groetjes
judith


woensdag 24 maart 2010

Creatief met verf

voorbeeld afbeelding volgt nog.

Benidigdheden:

Verf
Kwasten
Water
Rietjes
Papier
evt. schorten


Wat Ga je doen?
Laats heb ik met de kinderen een verf activiteit gedaan. We hebben de verf op verschillende manieren gebruikt.

1). verf blazen
Allereerst verdun je de verf met water. Alle kinderen krijgen een vel papier en een rietje.
De kinderen kunnen de rietjes dan in de verf dopen. (let wel op dat ze het niet opdrinken)
Ze kunnen de druppels die van de rietjes af komen op het vel papier laten vallen en deze vervolgens met het rietje in verschillende richtingen blazen.
Zo krijg je een mooi effect.

2). verf afdrukken
Alle kinderen krijgen een vel papier en een kwast. Ook kun je er voor kiezen om voor elke kleur verf een eigen kwast neer te leggen. Zo raken de verschillende kleuren verf niet door elkaar.
Laat de kinderen een middenlijn in het papier vouwen. Vervolgens kunnen de kinderen aan de ene kant van de lijn een schildering maken. Hierna wordt het blad dubbel gevouwen (met de verf naar binnen). Zo wordt de verf afgedrukt aan de andere kant.
Een erg leuk voorbeeld om te doen is een vlinder. Zo heeft de vlinder aan beide vleugels het zelfde patroon.
Dit zou je evt. ook met pasen kunnen doen. Op deze manier kun je een paasei maken.

Tips en variaties:
> Zorg er voor dat de kinderen de verf niet opdrinken wanneer ze de rietjes in de verf dopen. Rietjes nodigen nou eenmaal uit tot drinken.
> Verf afdrukken kun je ook thema gericht doen. bijvoorbeeld een ei met pasen of bloemen in het voorjaar.

Geen opmerkingen: