mijn eigen activiteiten site



hoi allemaal!

ik heb een start gemaakt met mijn activiteiten site. er staat nog niet veel op, maar dat gaat zeker veranderen. ik heb nog genoeg activiteiten liggen, dus die zal ik zeker nog gaan plaatsen.
ik zou het leuk vinden als je me laat weten wat je van de activiteiten vind, en of je er misschien wat aan gehad hebt.

veel knutsel plezier!!

groetjes
judith


woensdag 24 maart 2010

De groei van bloemen

Benodigdheden:

verf
kwasten
evt. een voorbeeld


Wat ga je doen?
Bij mij op de BSO hebben we 4 kleinere ramen naast elkaar. Ideaal voor deze raamschildering. Je kunt er ook voor kiezen om dit op een willekeurig raam te schilderen.
Je begint met het schilderen van bloempotten op het raam. Per fase 2a3 bloempotten.
Er zijn 4 fases.
Schilder in de laatste bloempotten, bloemen die volledig in bloei staan. Dan schilder je in de fase er voor bloemen die beginnen de bloeien. De fase er voor worden de bloemen nog in de knop geschilderd en in de allereerste fase zie je alleen nog een bloembol en een klein groen steeltje.

De bloempotten met de bloembollen vergen enige creativiteit. Maak een stuk keukenrol een beetje nat en veeg hiermee een peervorm in het midden van de bloempot. De verf verdund zich nu en smeert uit. Pak nu een droog stuk keukenrol om de verdunde verf van het raam af te vegen.
Je kijkt nu als het ware door de bloempot heen. Maak nu met witte verf een kleine witte bol in het midden van de peervorm. Maak aan de onderkant de wortels van de bloembol. Aan de bovenkant van de bloembol maak je kleine groene stengels. Als het begin van de bloem. boven op de bloempot maak je ook kleine stengels. Zodat het lijkt alsof ze in de pot doorlopen.

Geen opmerkingen: